OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Po co poświęcać czas na nawiązywanie i pogłębianie relacji z segmentem klienta?

Bardzo często na swoich prelekcjach, seminariach, warsztatach czy webinarach  powtarzam, że biznes to najbardziej relacyjne miejsce na świecie. Zazwyczaj mówię o tym w kontekście partnerów biznesowych, dzięki którym docieramy do szerszego grona naszych potencjalnych klientów. Nie mniej nawet szablon Modelu Biznesowego pokazuje element Relacji jako łączący Wartość jaką dajemy z Segmentem klienta. Więc czas dziś rozwinąć właśnie tę myśl. I odpowiedzieć na pytanie, dlaczego nawiązywanie i pogłębianie relacji z segmentem klienta jest kluczowe dla każdej firmy, jeśli myśli o tym, by prosperować na rynku.

Zacznijmy od tego, że do segmentu klienta, jaki sobie wybraliście nie tylko Wy (pisząc kolokwialnie) startujecie. Ci sami ludzie wchodzą w segmenty klienta innych firm. Nie zawsze jesteście konkurencją, ponieważ rozwiązujecie różne problemy swoimi produktami czy usługami.  Jednak nawet jeśli konkurujecie nie samymi produktami czy usługami, to nadal rywalizujecie o ten sam portfel klienta! Rywalizujecie o to, by klient zajął się z całej swojej puli problemów,najpierw TYM problemem, do którego WY macie rozwiązanie i by zakupił je u Was.

Z poprzednich moich webinarów czy prelekcji możecie już wiedzieć, że w ramach kanałów dotarcia do naszego segmentu klienta mamy możliwość oddziaływania różnymi narzędziami:

– po pierwsze: na pobudzanie świadomości istnienia naszego rozwiązania, nas i naszej firmy – wtedy budujemy markę, a z czasem, jeśli dobrze to poprowadzimy, zacznie się to przekładać też na klienta;

– po drugie: na wyrabianie opinii o nas, o naszym rozwiązaniu, produkcie, firmie – by segment klienta nie miał wątpliwości że jesteśmy ekspertami, a rozwiązanie jakie oferujemy jest naprawdę dobre i w istocie rozwiąże problem;

– pamiętamy też, by oddziaływać na tworzenie możliwości zakupu naszego produktu, by w ogóle umożliwić zaistnienie sprzedaży.

Jednak sprzedaż może nie być na satysfakcjonującym poziomie tylko dlatego, że to co łączy w dzisiejszym świecie biznesu świadomość, wyrobioną opinię oraz możliwość zakupu i ostatecznie niezwykle często decyduje o zakupie rozwiązania to relacja, jaką nasz potencjalny klient ma z nami.

A czym są te relacje, które chcemy nawiązać? To nic innego jak emocje, uczucie, zaangażowanie. I to one ostatecznie decydują o zakupie.

A o tym jak je nawiązywać i pogłębiać, by faktycznie przekładały się na wzrost sprzedaży, będę opowiadać na webinarze w najbliższy czwartek o 20.00.

Rejestracja:

przycisk_dolacz